понедељак, 7. април 2014.

Intervju: Dejan Kovačević, modni dizajner - radom i upornošću do zvezda

Dvadesettrogodišnji modni kreator iz Srbije Dejan Kovačević, krupnim koracima napreduje u svetu mode. Nakon završenih studija dizajna na Iuav Univerzitetu u Veneciji, mladi umetnik se uputio u Milano gde je uspeo da ostvari saradnju sa jednom od najpoznatijih modnih kuća u svetu,Dolce&Gabbanom. U razgovoru za Fashionelu, Dejan Kovačević nam otkriva šta je sve potrebno da biste postali uspešni u svetu dizajna, kao i to, kako izgleda saradnja sa čuvenim Domenico Dolceom i Stefano Gabbanom.

Kada je počela Vaša ljubav prema modi i kako ste odlučili da se bavite modnim dizajnom?  
Rizikovaću da kažem onu kliše rečenicu, “Od malih nogu”, ali je to zaista tačno. Vrlo rano, još u osnovnoj školi sam ispoljio interesovanje za modu. Što više sam se upoznavao sa čarima mode i modnim biznisom, sve više me je zanimala ta oblast. Ni u jednom trenutnku nisam zvanično odlučio da ću se baviti modnim dizajnom, jednostavno sam crtao, krojio, šio i radio ono što me ispunjava. Danas imam tu sreću da mi je hobi zapravo posao. 

Ko je Vaš omiljeni dizajner ili osoba iz sveta mode kojoj se divite?
Odgovor na ovo pitanje onima koji me poznaju neće biti ni malo iznenađujući. Dizajner kojem se divim je Donatella Versace, neverovatna žena i borac, koja je od kompanije Versace dugi niz godina kreirala svoj brend i plasirala jedan određen vid prepoznatljivog estetskog postulata. Cenim je i poštujem pre svega zbog posvećenosti poslu i neverovatne biografije. Pored mnogobrojih revija na milanskom Fashion Week-u kojima sam prisustvovao, Versace je za mene uvek imao neku posebnu draž. Ne bih mogao da ne spomenem Giambattista Vallia, Francesca Scognamilioa, kao i njujorški brend Proenza Schouler.

Kako je započela Vaša saradnja sa modnom kućom Dolce&Gabbana?
Sa univerziteta su me pozvali da se prijavim za radno mesto, da bi nakon dva dana dobio poziv od HR tima modne kuće Dolce&Gabbana, kako bi mi zakazali intervju. Imao sam razgovor sa gospodinom Domenico Dolceom lično i glavnim dizajnerima prve ženske, prve muške linije i Dolce&Gabbana alta mode. Od 60 kandidata izabrano je nas 8 koji su bili raspoređeni u odnosu na svoje afinitete u različitim studijima. Meni pripada čast da se danas zovem dizajnerom prve ženske linije ovog brenda, na šta sam preponosan i izuzetno sam zahvalan Domenicu i Stefanu na prilici i ukazanom poverenju. Pravo je zadovoljstvo raditi sa njima, jer su pre svega sasvim pristojne i prizemne osobe pune razumevanja i otvoreni za nove ideje. Imam besprekorne uslove za rad, stoga se od mene svakodnevno očekuju maksimalni rezultati. Nije nimalo lako, ponekad se nalazite u situaciji da radite više od dvanaest sati dnevno, ali moram priznati da uživam u ovim “slatkim mukama”.

Koliko dugo radite za Dolce&Gabbanu i na kojim kolekcijama ste radili?
Za Dolce&Gabbanu radim od novembra meseca. Nakon odbrane diplomskog rada sam odlučio da se preselim u Milano bez jasne ideje o tome kako će se moj poslovni put nastaviti. Ispostavilo se da me moja intuicija opet nije prevarila i da su najbolje odluke one koje osećam, a ne one o kojima razmišljam. Počeo sam klasično, stažiranjem, da bih dobio ponudu da ostanem i ugovor, zahvaljujući mom zalaganju i neumornom radu.
Do sada sam radio na kolekciji za jesen/zimu 2015. pod nazivom “Once upon a time in Sicily”koju ste imali priliku da pogledate na milanskom Fashion Week-u. Trenutno vredno radimo na cruise kolekciji za proleće i istraživanje za proleće/leto. Razmaka u radu između kolekcija nema, dok radimo jednu radi se projekat za sledeću.

Koliko dizajnera radi u timu? Koja su Vaša zaduženja?
Kreativni studio ženske linije broji desetak osoba. Zbog svoje sposobnosti i afiniteta radim najviše u Photoshopu i Illustratoru prvenstveno na štampama i aplikacijama. Modifikujem i personalizujem glavni motiv rada Dolce&Gabbane, a to je čipka. Praktično svaki model prođe kroz moje ruke na kom postavljam dizajnirane elemente i stvaram finalni oblik. Naravno u ovakvom studiju, jedna osoba nema samo određen zadatak, nego svi radimo razne poslove. Revizije obavljamo svake nedelje i do tri puta. Više od ovoga na žalost ne bih smeo da otkrijem zbog ugovora o privatnosti pod kojim sam.

Da li ste nekada razmišljali o dizajniranju muške garderobre?
Naravno, na muškoj garderobi radio sam više od godinu dana kao kreativni direktor Atelier Setecento-a u Veneciji, sa dizajnerom Alessandrom Possatiem. Rad na muškoj visokoj modi je posebno iskustvo koje mi je otvorilo mnoga vrata i nateralo me da sagledam tu oblast iz nekog drugog ugla.

U kom smeru ide Vaša karijera i koji su planovi za budućnost?
Imam tu sreću da ono sto poželim, univerzum na neki način čuje i posluša. Sasvim je logično da kada ostvarite neke svoje snove za koje ste mislili da je nemoguće pretočiti ih u stvarnost, počnete da sanjate neke još neverovatnije. Želeo bih da radim pod svojim imenom, jer verujem da postoje ljudi koji bi hteli da poseduju deo mojih vizija. Voleo bih da imam mogućnost da radim ovaj posao i u Srbiji, ali za to jednostavno nemam uslove. Onog momenta kada krenete da radite u visokoj produkciji, sasvim je logično da nema nazad. Sve ono što vidite na svetskim modnim pistama zahteva jedan ogroman tim ljudi najstručnijih u svom poslu, kao i mnogo veća početna ulaganja. Iako i dalje verujem da će mi se možda već sutra pružiti odgovarajuća prilika i tada mi ne bi bio problem da spakujem kofere i doletim, jer smatram da dobrim biznis planom na duge staze sve može da se reši.

 

Da li postoji poznata ličnost sa kojom biste voleli da radite?
Voleo bih da obučem Penelope Cruz ili Amandu Seyfried, a od starije generacije holivudskih divaJulien Moore i Tinu Turner. U Srbiji sam imao priliku da sarađujem sa različitim ženama, od kojih svaka ima svoj sopstveni senzibilitet što je meni izuzetno bitno u radu sa klijentom.

Kakav profil žena videte u svojim kreacijama?
Nikada nisam etiketirao svoje klijente. To su žene za kojima ćete se sigurno okrenuti na ulici, koje ponosno koračaju kroz život podignute glave i bitniji im je kvalitet od kvantiteta. Radim ovaj posao isključivo da bih na žene koje nose moje kreacije preneo to osećanje radosti i ushićenosti.

Šta je po Vama trend za ovu sezonu?
Bela boja je savršena za ovu sezonu, kao potpuno prisustvo svetla i čistoće. Takođe su aktuelne duge pamučne haljine u belom vezu, komadi u leopard printu (crno beli ili u puder roze nijansama), svetli jeans. Izdvojio bih još dresove za basket koji su potpuno in, tako da probajte da ove sezone pronađete jedan u svili ili neoprenu.

Kako biste opisali Vaš lični stil?
Individualizam, jer živim već pet godina u Italiji, a nisam se priklonio većini u modnom smislu. Isto tako u Srbiji sam uvek bio trn u oku zbog svog načina odevanja. Ne znam u koju grupu bih svoj stil mogao da svrstam, možda bi neko drugi mogao na to pitanje bolje da odgovori. Ja se jednostavno trudim da izgledam najbolje što mogu svakog dana i da mi se svidi ono što vidim u ogledalu.

Koji bi savet dali mladim osobama koje žele da se bave modnim dizajnom?
Da nije dovoljno sebe samoprozvati dizajnerom jer ste završili neku od škola za dizajn. Rad i posvećenost vode ka napretku, u bilo kojoj sferi, a naročito u dizajnu odeće. Budite svesni svojih klijenata i njihovih potreba. Ovde smo da bi svoje vizije pretočili u realnost i ukoliko se nadjete u ulozi “modnog diktatora” pazite kako sprovodite svoju “diktaturu”. Vaš izgled će se uvek oslikati i na vaš dizajn, budite toga svesni. Smatram da je moda više biznis, nego umetnost, tako da bih savetovao buduće kreatore da dizajniraju za sebe, jer ukoliko biste vi poneli ono što ste stvorili, vrlo je verovatno da će to poželeti i drugi.

 
Lookbook Folkart (Art direktor: Dejan Kovačević; Foto: Smiljka Boškov; Šminka: Anamaria Brdar; Frizura: Marsej Hair Design)

Interview by me.

1 коментар: